آیا شامپو کراتینه در صاف کردن مو موثر است؟

امتیاز دهید به post

شامپو کراتینه ارگانیک یک راهکار مناسب برای موهای آسیب دیده میباشد. شاید جالب است که بدانید کراتین جزء یکی از مواد پروتئینی مو میباشد که بسیار در حالت گرفتن و نرمی آن موثر است. بسیاری از افراد به موهای خود اهمیتی نمیدهند، این سبب میشود که موها روز به روز بدتر شده و دیگر شامپو کراتینه ارگانیک هم فایده ای برای موهایشان نداشته باشد و مجبور به کوتاه کردن موهای خود شوند. کراتین موجود در مو مهم است؛ حالا ممکن است این ماده در بعضی موها بیشتر و در بعضی موها کمتر باشد. در ادامه به بررسی بیشتر شامپو کراتینه ارگانیک میپردازم.

دلایل استفاده از شامپو کراتینه ارگانیک:

همانطور که اشاره شد در تمام موها کراتین وجود دارد ولی مقدارش ممکن است متفاوت باشد. دلایلی هستند که سبب میشود کراتینی که در موها بصورت طبیعی وجود دارد، مخصوصا در خانم‌ها، از بین برود. این دلایل شامل:

  • خانم هایی که مداوم موهای خود را رنگ یا دکلره میکنند.
  • افرادی که خیلی زیاد در آبی رفته که دارای کلر و نمک میباشد.
  • خانم هایی که از اتو مو برای صاف کردن موهایشان استفاده زیاد میکنند.
  • آن هایی که از سشوار برای حالت دادن به موها بسیار استفاده میکنند.
  • افرادی که زمان زیادی در زیر نور خورشید هستند.
  • خانم هایی که از انواع حالت دهنده ها و نرم کننده های شیمیایی برای موهایشان استفاده میکنند.

 

 

آیا شامپو کراتینه ارگانیک باعث صاف شدن موهایتان میشود؟

در جواب این سوال باید جواب مثبت دهیم زیرا همانطور که گفته شد کراتین در مو باعث نرمی و خوش‌حالتی آن میشود در نتیجه در صافی مو نیز بی‌تاثیر نیست. حتما دیده اید که هدف بعضی از خانم‌ها از کراتینه کردن موی خود، صاف کردن موهای خود بوده و میخواهند از حالت فر یا حتی خشکی بیرون بیاید. این موضوع سلیقه ای است اما در کل شامپو کراتینه ارگانیک روی صاف شدن موها موثر است.

شامپو کراتینه ارگانیک چه فوایدی برای مو دارد؟

میزان تاثیرات شامپو کراتینه ارگانیک روی موهای هر فرد متفاوت است و یکسان نیست و بستگی به مقدار آسیب دیدگی مو، ضخامت موها و … دارد. حتما تا الان متوجه مزایای شامپو کراتینه به ویژه اگر ارگانیک باشد، شده اید، اما باز هم برای تاکید بیشتر مواردی از این فواید را در ادامه بازگو میکنیم:

  • باعث نرم کردن موها میشود.
  • تقویت کننده ای مناسب برای موها بوده و به استحکام آن می‌افزاید.
  • در طولانی مدت از سلامت موها محافظت میکند.
  • باعث از بین رفتن وزهای مو در اثر سوخته شدن و نبود کراتین و در نتیجه باعث صاف شدن موها میشود.
  • موهای خشک و آسیب دیده را ترمیم کرده و برای موهایی که دارای موخوره هستند مفید میباشد.

 

 

نکته ای که جالب است بدانید و تاثیر بسزایی در استفاده از شامپو کراتینه ارگانیک دارد، این است که توجه داشته باشید در کنار استفاده از شامپوهای کراتینه از شامپو بدون سولفات استفاده کنید که دارای مواد سدیم لوریل سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات نباشند زیرا اثر شامپو کراتینه را روی موهایتان کاهش میدهد.

در این مطلب به بررسی بیشتر شامپو کراتینه ارگانیک پرداخته شد. اگر دارای موهای آسیب دیده هستید حتما دریغ نکرده و از این نوع شامپوها برای ترمیم موهای خود استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *