استفاده از رژ لب بدون سرب چه مزیتی دارد؟

امتیاز دهید به post

رژ لب بدون سرب جزئی از لوازم آرایشی‌هاییست که خانم‌ها مورد استفاده قرار میدهند. از اجزای صورت، رنگ لب‌ها روی زیبایی صورت بسیار تاثیرگذار است به همین دلیل حتی تنها با زدن رژ لب بدون دیگر لوازم آرایشی، بسیار تغییر خواهید کرد. مشکلی که وجود دارد این است که در مواد سازنده اکثر رژ لب‌های موجود در فروشگاه ها سرب وجود دارد و کمتر کسی از رژ لب‌ بدون سرب استفاده میکند. علی رقم اینکه که رژ لب های سرب‌دار ضرر بسیاری دارد ولی رژ لب‌ بدون سرب کمتر مورد استفاده قرار میگیرد. در ادامه به بررسی رژ لب‌ بدون سرب و مزایای آن میپردازیم.

رژ لب‌ها یکی از لوازم آرایشی‌هایی میباشد که بلااستثنا در تمام کیف های آرایشی هر خانمی دیده میشود. جالب است بدانید هرچه رژ لب‌ها ماندگاری بیشتری داشته باشند سرب بیشتری در آن ها بکار رفته است اما واقعا ارزشش را دارد که با اینگونه رژ لب‌ها سلامتی خود را به خطر بیاندازید؟ سایت‌ها و فروشگاه های معتبری هم وجود دارند که رژ لب‌ بدون سرب ارگانیک را در دسترس شما قرار میدهند. گرچه ممکن است هزینه بیشتری را برای این نوع از رژ لب‌ها پرداخت کنید ولی ارزشش را دارد که سلامتی خود را در اولویت قرار دهید.

 

 

مزایای رژ لب‌های بدون سرب

از آنجایی که رژ لب های شیمیایی دارای موادی شیمیایی از جمله سرب، پارابن، رنگ های شیمیایی و … میباشند مضرات بسیاری نیز دارند. و اما مزایای رژ لب‌ بدون سرب ارگانیک:

  • رنگ های بکار رفته در این رژ لب‌ها همه رنگ خوراکی هستند.
  • باعث نرم شدن لب‌های شما میشود. (بدلیل وجود ویتامین E)
  • مانع از ترک و خشکی پوست لب شما میشود.
  • از تاثیر مواد شیمیایی بر روی بدن شما از جمله کم خونی، ایجاد حالت تهوع، سوزش لب‌ها و …. جلوگیری میکند.
  • از ایجاد سرطان در بدن جلوگیری میکند.
  • حالت چربی روی پوست لب ایجاد نکرده و خیلی طبیعی خود را نشان میدهد.

چرا از سرب در رژ لب‌ها استفاده میشود؟

شاید از شنیدن این موضوع متعجب شوید ولی باید بدانید که کارخانه‌های تولید رژ لب سرب را بعنوان یک آلاینده طبیعی مشاهده کرده و از آن در رژ لب استفاده میکنند، به همین دلیل روی برچسبی که روی آن‌ها خورده است، سرب را مشاهده نخواهید کرد. تولید رژ لب بدون سرب بسیار سخت است به همین دلیل کمتر کسی رژ لب‌ بدون سرب ارگانیک را تولید کرده و به فروش میرساند.

 

 

در این مطلب سعی شد اطلاعاتی درباره رژ لب‌ بدون سرب و مزایای آن ذکر شود که بیشتر با این رژ لب ها آشنا شوید. همانطور که اشاره شد رژ لب های سرب‌دار زیان بسیار دارد برخلاف رژ لب‌ بدون سرب که ارگانیک بوده و ضرری برای لب و بدن شما نخواهد داشت. رژ لب‌ بدون سرب نسبت به رژ لب‌های معمولی در رنگ‌های محدودتری تولید شده ولی درعوض ضرری برای سلامتی شما نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *