آیا رژ لب بدون سرب قابل تشخیص است؟

امتیاز دهید به post

یکی از لوازم آرایشی‌هایی که در کیف آرایش تمام خانم‌ها دیده میشود رژ لب می باشد. رژ لب‌ها در انواع و طرح‌های مختلفی تولید و ارائه میشوند از جمله رژ لب مایع، رژ لب جامد، 24 ساعته، برق لب و … هر خانمی عادت دارد یکی از این انواع رژ لب‌ها را بصورت روزانه استفاده کند. تمام آرایش برخی از افراد فقط همان رژ لب است و برخی هم به گونه های دیگر آرایش خود را انجام میدهند. بطور حتم درباره رژ لب‌ های سرب دار چیزهایی شنیده‌اید. متاسفانه اکثر رژ لب هایی که در فروشگاه‌ها ارائه میشوند سرب دار هستند و مقدار سرب موجود در هر برندی متفاوت است. در ادامه به بررسی رژ لب بدون سرب خواهیم پرداخت.

تاثیرات رژ لب‌های سرب دار بر بدن

رژ لب‌های سرب دار ضررهای زیادی برای بدن دارند از جمله:

  • ابتلا به برخی از سرطان ها
  • ایجاد مشکل گوارشی
  • ایجاد مسمومیت
  • افزایش فشارخون

نحوه تشخیص رژ لب بدون سرب

حتما برایتان سوال میشود که آیا امکان دارد که رژ لب بدون سرب را از میان دیگر رژ لب ها تشخیص داد یا خیر؟ جواب این سوال مثبت است. اگر به دنبال رژ لب‌ بدون سرب هستید در ادامه به نکاتی اشاره شده است که میتواند در این راستا به شما کمک کند.

 

 

تشخیص رژ لب سرب‌دار از طریق لب ها

حتما برایتان اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از رژ لب مورد نظرتان، بعد از چند دقیقه لب هایتان پوسته پوسته و خشک خواهد شد؛ اگر شاهد این موارد باشید، دلیل آن میتواند سرب موجود در رژ لب باشد. حتی در بعضی مواقع باعث تغییر رنگ لب خواهد شد. جالب است بدانید برق لب هایی که حالت براق به لب میدهند، بهتر است کمتر استفاده شوند یا زمان کمتری روی لب بمانند زیرا دارای سرب میباشند.

تشخیص رژ لب سرب‌دار از ماندگاری آن ها

یکی دیگر از مواردی که میتوان از طریق آن متوجه شد که رژ لب مورد استفاده دارای سرب میباشد، میزان ماندگاری آن بر لب ها است. هر چه میزان ماندگاری رژ لب‌ها بیشتر باشد، سرب موجود در آن طبیعتا بیشتر است. معمولا رژ لب های 24 ساعته و رژ لب‌هایی که چربی کمتری دارند، میتوان گفت سرب بیشتری را دارا میباشند.

تشخیص رژ لب سرب‌دار از طریق طلا

یکی دیگر از روش هایی که میتوان براحتی رژ لب دارای سرب را تشخیص داد، استفاده از طلا است. شاید برایتان تعجب آور باشد ولی راهکار خوبی است. در این روش باید رژ لب مد نظرتان را روی قسمتی از پوست دست خود بزنید، سپس طلای خود را روی آن بکشید. بعد از اینکار می‌بینید که رژ لب تغییر رنگ داده و تیره شده است. این تغییر رنگ نشان دهنده وجود سرب در آن رژ لب میباشد.

هر رنگ رژ لب برای چه رنگ پوستی مناسب است؟

  • پوست های نسبتا تیره: رنگ هایی که زمینه تیره تری دارند مانند قرمز تیره، بنفش، قهوه ای و …
  • پوست های روشن: رنگ هایی که زمینه روشنی دارند مانند صورتی روشن، قهوه ای روشن، ، هلویی، قرمز و …
  • پوست های سبزه و گندمی: صورتی گل رز، آجری، نارنجی رنگ و …
  • پوست‌های برنزه: صورتی تیره، قرمز روشن و …

 

 

در این مقاله سعی شد رژ لب سرب دار و ضررهایی که دارند و همچنین روش هایی برای تشخیص آن ها بررسی گردد. برای رژ لب‌ بدون سرب باید هزینه بیشتری پرداخت کنید ولی ارزشش را دارد البته اگر به سلامتی خود اهمیت بدهید. در آخر مطلب هم به رنگ های پوست و رژ لب های متناسب با آن ها اشاره شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *