تاثیرات شامپو کراتینه ارگانیک روی انواع مو

امتیاز دهید به post

شامپو کراتینه ارگانیک یک محصول مراقبت از مو است که برای تقویت موها هنگام شستشو طراحی شده است. تولیدکنندگان درباره تاثیرات اینگونه شامپوها میگویند که موها را کمتر در معرض شکستگی و خشکی قرار میدهد. شامپو کراتینه ارگانیک برای کسانی که موهای فر یا وز دارند بسیار توصیه می شود. از آنجایی که مواد تشکیل دهنده این نوع شامپوها ارگانیک و طبیعی است، برای موها ضرری نخواهد داشت.

درباره کراتین

کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در بدن نه تنها در مو بلکه در پوست و ناخن نیز وجود دارد. ساخته شده توسط سلول‌هایی به نام کراتینوسیت ها، از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. میزان دقیق این اسیدهای آمینه چیزی است که باعث سفت شدن این ماده می شود مانند سم حیوان یا سبب نرم و انعطاف پذیر شدن مانند مو خواهد شد.

کراتین بسیار قوی است. اگر موها شکننده هستند، اغلب به این دلیل است که آسیب ناشی از عوامل محیطی، اصطکاک یا عوامل شیمیایی برخی از آنها را شکسته یا از بین برده است. مقدار کراتین مو در طول زمان به طور طبیعی کاهش می یابد، بنابراین برخی از تولید کنندگان می گویند که ایجاد مقداری از این کراتین با شامپو ایده خوبی میتواند باشد.

 

 

شامپو کراتینه ارگانیک چه تاثیراتی دارد؟

شامپو کراتینه ارگانیک در هر نوع از مو تاثیرات متفاوتی دارد. در برخی از جنس موها خیلی سریع جواب داده و در برخی دیگر زمان میبرد تا افراد نتیجه را روی موهای خود مشاهده کنند. برای اینکه نتیجه خوبی از این شامپوها بگیرید باید بدانید که موی شما چه جنسی دارد و به چه دلیلی دچار خشکی شده است. زیرا شامپو کراتینه ارگانیک برای موهای رنگ شده، موهای فر، موهای خشک، موهای سوخته شده و … تولید میشود.

با استفاده از شامپو کراتینه ارگانیک می توان اکثر موها را بهبود بخشید، به ویژه می تواند به موهای مجعد، فر یا خشک کمک کند. پروتئین اضافه شده مانع از بین رفتن رطوبت در قسمت داخلی تار مو خواهد شد، همچنین از رطوبت بیش از حد جلوگیری میکند. با تنظیم رطوبت بهتر، موها کمتر وز شده و شکنندگی کمتری در آن‌ها ایجاد میشود. مخصوصاً افرادی که موهای فر دارند بیشتر مستعد خشکی و وز شدن هستند زیرا موهایی دارند که کراتین کمتری در آن‌ها وجود دارد.

افرادی که موهای بسیار صاف و خوبی دارند اغلب با شکستن تارها دست و پنجه نرم می کنند، زیرا ساقه موهای آنها اندازه یا قطر کافی برای مقاومت را ندارند. این افراد گاهی متوجه میشوند که این نوع شامپوها می توانند استحکام مو را تقویت کنند تا موهایشان آنقدر شکسته نشوند.

 

 

شامپو کراتینه ارگانیک تاثیر خوبی روی موهایی که نیاز به کراتین بیشتری دارند، می‌گذارد. اگر جز افرادی هستید که بسیار از رنگ مو استفاده میکنید و موهای خشکی دارید، یا اینکه در کل جنس موهایتان وز و خشک است، شامپو کراتینه ارگانیک میتواند کمک رسان خوبی برای شما باشد مخصوصا اگر ارگانیک بوده و از مواد شیمیایی در ساخت آن استفاده نشده باشد. در این مطلب سعی شد درباره کراتین و تاثیرات شامپو کراتینه ارگانیک به مواردی اشاره گردد که امیدواریم این مطالب برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *