آیا شامپو بدون سولفات می تواند موهای شما را خشک کند؟

امتیاز دهید به post

همانطور که میدانید، استفاده از شامپوی نادرست می تواند شرایط چالش برانگیز را بسیار بدتر کند. یکی از مزایای اصلی استفاده از شامپو بدون سولفات با کیفیت این است که وقتی به درستی از آنها استفاده می شود، برای پوست های حساس بسیار ملایم تر هستند. آنها خشکی یا خارشی که ممکن است قبلاً تجربه کرده اید را تشدید نکنند. شامپو بدون سولفات نسبت به شامپوهای سولفات دار کمتر احتمال دارد موهای شما را خشک کنند. این امر به ویژه زمانی صادق است که از شامپو بدون سولفات استفاده می کنید و علت آن درمان خشکی پوست میباشد.

شامپو سولفاته چیست؟

سولفات ها مواد پاک کننده ای هستند که در خمیر دندان، مواد شوینده و شامپوها یافت می شوند و انواع زیادی دارند. با این حال، انواع اصلی سولفات شامل سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) هستند.

سولفات ها ترکیبات شیمیایی هستند که شامپوهای ما را به یک کف صاف تبدیل می کنند. ذراتی به نام مولکول های عمل سطحی (سورفکتانت) کشش آب را کاهش می دهند و به هزاران حباب صابون اجازه تشکیل می دهند. این حباب‌ها کثیفی و چربی را از موهای شما می‌کشند و آن‌ها را به دام می‌اندازند تا زمانی که موهای خود را با آب بشویید.

 

 

سولفات ها برای خلاص شدن از شر ناخالصی های اضافی عالی هستند، اما می توانند چربی های طبیعی پوست سر شما را نیز از بین ببرند و باعث تحریک پوست سر و خشک شدن موها شوند.

چرا شامپو بدون سولفات برای موهای شما بهتر هستند؟

همانطور که ما در حال زندگی هستیم، بافت و وضعیت موهای ما تحت تاثیر مسائل محیطی، حالت دهی و پیری قرار می گیرد. علاوه بر خشکی تدریجی، فولیکول‌های ما منقبض می‌شوند و موهای ما وز و نرم می‌شوند. شامپو بدون سولفات از سورفکتانت‌های ملایم استفاده می‌کند تا به آرامی رشته‌های شکننده شما را بدون ایجاد اختلال در بیولوژی زیربنایی موهایتان تمیز کنند. در اینجا دلایل بیشتری وجود دارد که شامپو بدون سولفات ممکن است برای موهای شما بهتر باشند:

  • ماندگاری رنگ مو بیشتر است

شامپوهای سولفاته با فشار دادن به کوتیکول های محافظ موهایتان، تمیز می شوند. اکثر فرمول های شامپو بدون سولفات ناخالصی‌های موهای شما را بدون آسیب به کوتیکول پاک می کنند. این به محافظت از موهای رنگ شده شما کمک می کند.

  • هیدراتاسیون متعادل

تولید سبوم برای تقویت و تغذیه موی شما و براق و انعطاف پذیر نگه داشتن آن بسیار مهم است. شامپو بدون سولفات، روغن حیاتی سبوم را مانند شامپوهای سولفات دار از بین نمی برد.

 

 

  • پوست سر بدون سوزش

با استفاده از یک شامپوی ملایم بدون سولفات از تحریک پوست سر خود جلوگیری کنید و از خارش و التهاب کمتری لذت ببرید.

در این مقاله سعی شد شامپو بدون سولفات بررسی گردد. همانطور که مطالعه کردید شامپو بدون سولفات ارگانیک نه تنها ضرری نداشته بلکه برای موها و پوست سر شما مفید می‌باشد مخصوصا اگر پوست سر شما خشک و حساس باشد بسیار میتوانید از شامپو بدون سولفات بهره ببرید. شامپو بدون سولفات در برندهای متفاوتی ارائه می‌گردد؛ اگر به دنبال یک شامپو بدون سولفات ارگانیک هستید، نُوا میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. امیدوارم این مقاله برایتان مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *