آیا شامپو بدون سولفات باعث ریزش مو می شود؟

امتیاز دهید به post

ما به ندرت ریزش مو را با محصولات مراقبت از موی روزانه خود مرتبط می کنیم. در عوض، ما تمایل داریم ریزش مو را به ژنتیک یا شرایط سلامتی خود نسبت دهیم. با این حال، برای بسیاری از کسانی که نمی‌دانند چه چیزی باعث ریزش مو شده است، پاسخ ممکن است در شامپویی باشد که مورد استفاده قرار میدهند. اخیراً بحث های زیادی در مورد استفاده از شامپوهای حاوی سولفات و شامپو بدون سولفات به خصوص در زمینه ریزش مو مطرح شده است. در ادامه در مورد سوال: آیا شامپوی بدون سولفات باعث ریزش مو می شود، بررسی خواهیم کرد.

سولفات ها

سولفات ها مولکول هایی هستند که کثیفی و چربی را از مو و پوست سر شما دور می کنند. سولفات ها نوعی سورفکتانت هستند که در محصولات پاک کننده برای کاهش کشش سطحی آب استفاده می شود. وقتی سولفات ها وجود نداشته باشند، مخلوط شدن صابون ها با آب و روغن های تمیز سخت تر می شود. سولفات ها در صابون ها، شوینده ها، روان کننده ها و … وجود دارند.

 

 

شامپو سولفات با موهای شما چه می کند؟

سولفات ها به طور گسترده ای در محصولات مراقبت از مو تا اوایل قرن بیستم مورد استفاده قرار می گرفتند، زمانی که شواهد علمی این سوال را مطرح کردند که آیا سولفات ها باعث خشکی، شکننده شدن و وز شدن مو می شوند یا خیر. در واقع، از زمانی که متخصصان مراقبت از مو شروع به زیر سوال بردن سولفات کردند، بحث بسیار مهمی در جریان است. آیا آنها برای موهای شما خوب هستند یا آنقدرها خوب نیستند؟

شکی نیست که سولفات ها در پاکسازی موهای شما از روغن ها بسیار عالی عمل می کنند. و اکثر مردم عاشق مواد کف‌کننده قوی هستند که احساس کف کردن موهایشان را با حباب‌های صابون فراهم می‌کنند و می‌دانند که هر تار مو در حال تمیز شدن است. با این حال، سولفات ها گاهی اوقات برای تمیز کردن موهای شما خیلی خوب عمل می کنند.

هنگامی که سولفات ها با پوست سر شما تماس می گیرند (یعنی جایی که ما به طور کلی روی شستشوی خود تمرکز می کنیم)، می تواند لایه بالایی پوست ما را تجزیه کند و باعث خشکی و التهاب شود. بنابراین، افرادی که از شامپوهای حاوی سولفات استفاده می کنند، ممکن است با تحریک پوست سر مبارزه کنند و حتی ممکن است ریزش مو را تجربه کنند.

 

 

از آنجایی که مردم در مورد استفاده از سولفات ها روی مو و پوست خود نگرانی دارند، شامپو بدون سولفات در سراسر بازار موجود است. امروزه می توانید شامپو بدون سولفات در برندهای متفاوتی را در بازار بیابید.

آیا شامپو بدون سولفات موها را تمیز میکند؟

مردم اغلب به این فکر می کنند که آیا شامپو بدون سولفات به اندازه شامپوهای حاوی سولفات موثر هستند؟ باید بگوییم که به نوع موی شما بستگی دارد. بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند از شامپوهای سولفات دار استفاده کنند، زیرا احساس می‌کنند موهایشان تمیزتر می‌شود و برای ایجاد کف نیازی به کار سختی ندارند.

با این حال، افراد زیادی هستند که شامپو بدون سولفات را ترجیح میدهند. شامپو بدون سولفات پوست سر و موی شما را تمیز می کنند، اگرچه ممکن است به ماساژ بیشتری نیاز داشته باشد. مزایای شامپو بدون سولفات شامل:

  • کاهش خارش، سوزش و التهاب
  • حفظ و ثبات رنگ مو زیرا سولفات ها می توانند هر رنگی را از بین ببرند
  • کاهش وز موها
  • از بین نبردن تمام روغن طبیعی پوست سر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *