آیا سولفات موجود در شامپو خطرناک است؟

امتیاز دهید به post

سولفات‌ها دلیل کف کردن مواد شوینده مانند خمیر دندان، شامپوها و… میباشند. سه ترکیب سولفاتی که بیشتر در صنعت زیبایی استفاده می شود عبارتند از سدیم لورت سولفات، سدیم لوریل سولفات و آمونیوم لورت سولفات که هرکدام دارای شدت متفاوتی میباشد. نقطه ضعف سولفات ها این است که آنها می توانند روغن های طبیعی را از پوست سر پاک کنند و رطوبت طبیعی مو را از بین ببرند، که می تواند مو را خشک و شکننده کند.

هنگامی که مردم به درستی از سولفات‌ها در مقادیر معمولی استفاده کنند، به طور کلی بی خطر میباشند. با این حال، برخی از افراد ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به محصولات خاص داشته باشند و مواقعی وجود دارد که فرد باید از مصرف سولفات اجتناب کند. اگر پوست سر شما حساس است، سولفات ها می توانند سبب تحریک پوست سر مانند قرمزی، خشکی و خارش شوند. افرادی که موهای خشک، رنگ شده، وز، گره خورده یا شکننده دارند، باید به طور جدی به حذف سولفات ها فکر کنند، زیرا آنها پاک کننده های بسیار خشن هستند. شامپو بدون سولفات، روغن های طبیعی را بهتر حفظ می کند که به حفظ رطوبت مو کمک می کند؛ اجتناب از سولفات ها همچنین ممکن است تحریک پوست سر را کاهش دهد.

 

کفی که از شامپوهای حاوی سولفات به دست می آورید، مانند بسیاری از وسایل راحتی مدرن، به گونه ای طراحی شده است که برای تمیز کردن پوست سر خود نیازی به کار سخت نداشته باشید زیرا به راحتی کف کرده و پوست را تمیز میکند. شامپو بدون سولفات به معنای ماساژ شدیدتر برای تمیز شدن هستند؛ کف کردن کمتر و شستشوی بیشتر. به خواندن ادامه دهید تا بیشتر در مورد سولفات ها و اینکه چه کسانی باید از آنها اجتناب کنند، بدانید.

چه کسانی باید از سولفات ها اجتناب کنند؟

در بیشتر موارد، اثرات سولفات ها خفیف است و بسیاری از افراد از اثربخشی شامپوهای حاوی آنها سود می برند. افرادی که موهای چرب یا شوره سر دارند ممکن است متوجه شوند که شامپوهای حاوی سولفات تنها محصولاتی هستند که موهایشان را به طور موثر تمیز می کنند. با این حال، برخی از افراد باید از سولفات اجتناب کنند و شامپو بدون سولفات را انتخاب کنند. این افراد عبارتند از:

  1. افرادی که پوست حساس یا شرایط پوستی دارند.
  2. افرادی که موهای خشک و وز دارند.
  3. افرادی که موهای رنگ شده یا دکلره شده دارند.

شامپوی بدون سولفات

افرادی که پوست و موی حساسی دارند که عوارض جانبی ناشی از استفاده از شامپوهای سولفاته را تجربه می کنند، ممکن است بخواهند یک شامپو بدون سولفات را امتحان کنند تا ببینند آیا علائم آنها ادامه پیدا میکند یا از بین می رود.

در حالی که انواع شامپو بدون سولفات موجود است، توجه به این نکته مهم است که بسیاری از این محصولات همچنان حاوی ترکیبات شیمیایی مشابه سولفات ها هستند. افرادی که پوست و موی حساسی دارند باید به دنبال طبیعی ترین گزینه های واقعاً بدون سولفات باشند و از شامپو بدون سولفات ارگانیک استفاده کنند.

 

 

شامپو بدون سولفات ممکن است در ابتدا احساس متفاوتی داشته باشند. به احتمال زیاد تولید کف بیشتر طول می کشد و افراد ممکن است مجبور شوند از شامپوی بیشتری برای تمیز کردن موهای خود استفاده کنند. همچنین ممکن است فرد مجبور شود از آب اضافی برای شستشوی این شامپوها از روی موها استفاده کند. با این حال، شامپو بدون سولفات به طور کلی موها را به همان اندازه که حاوی سولفات هستند، تمیز می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *