چگونه از شامپو بدون سولفات استفاده نمایید؟

امتیاز دهید به post

سولفات‌ها به موادی گفته می شود که معمولاً در شامپوها، صابون‌ها و اکثر محصولات کف کننده یافت می‌شوند. اگر در برچسب محصولات، به دنبال سدیم لوریل سولفات یا آمونیوم لوریل سولفات هستید، بصورت اختصار SLS یا ALS نوشته شده‌اند. شامپوهای سولفات‌دار برای برخی از افراد بسیار مضر هستند و سبب خشکی و تحریک شدن پوست آنان میشوند. به عنوان مثال موهایی که به طور طبیعی خشک است، با استفاده از شامپوهای حاوی سولفات، خشکی آن‌ها بیشتر خواهد شد و شامپو بدون سولفات به آن‌ها پیشنهاد میشود.

اگر پوست سرتان با شامپوها تحریک می شود، معمولاً مشکل SLS است. همچنین اگر موهای خود را رنگ میکنید از استفاده از شامپوهای سولفات‌دار اجتناب کنید. سولفات در تمیز کردن پوست سر و موها بسیار خوب عمل میکند؛ اما اگر موهای شما دارای رنگ است، این شامپوها رنگ شما را زودتر از حد معمول از بین خواهد برد. از آنجایی که شامپو بدون سولفات زیاد کف نمیکنند، شما واقعا حس نمیکنید که موهایتان تمیز شده است مگر اینکه به استفاده از این شامپوها عادت کرده باشید.

 

 

نحوه استفاده صحیح از شامپو بدون سولفات

  1. قبل از استفاده از شامپو بدون سولفات موهای خود را کاملاً خیس کنید. این مورد در مورد شامپوهای معمولی نیز صدق میکند اما برای شامپو بدون سولفات بسیار ضروری است. اگر موهای شما کاملاً خیس نشده است، استفاده از محصول و پخش آن روی موهای شما دشوار خواهد بود.
  2. کمتر از آنچه فکر می کنید از شامپو بدون سولفات استفاده کنید. اکثر مردم انتظار دارند که شامپو کف کند و از آنجایی که شامپو بدون سولفات اینگونه نیست، این افراد مقدار بیشتری را استفاده میکنند. اگرچه این شامپوها کف نمی کنند، اما موهای شما را به خوبی تمیز خواهند کرد.
  3. به جای اینکه شامپوی بیشتری استفاده کنید، آب بیشتری روی سر و موهای خود بمالید. اگر برای شستن موهای خود با شامپو بدون سولفات مشکل دارید، به جای محصول، از آب بیشتری استفاده کنید. آب به فعال شدن شامپو کمک کرده و آن را روی موهای شما پخش می کند.
  4. در دو مرحله شامپو بدون سولفات را بزنید. بدون عمل کف کردن، از بین بردن آلودگی و چربی موهای شما سخت تر است. شامپو زدن برای بار دوم واقعا موهای شما را تمیز میکند. به علاوه بار دوم موها و پوست سر شما راحت تر کف خواهد کرد.
  5. موهای خود را کاملاً آبکشی کنید. مطمئن شوید که موهای خود را بخوبی آبکشی کرده اید. هر مقدار باقی مانده از شامپو بدون سولفات در موهای شما، باعث سنگینی آن‌ها خواهد شد.
  6. نرم کننده مورد علاقه خود را استفاده کنید. جالب است بدانید تقریبا 100 درصد نرم کننده‌ها بدون سولفات هستند. نرم کننده خود را از وسط موهای خود تا انتها (بدون نیاز به مالیدن به پوست سر، مخصوصاً اگر موهای نازک یا چرب دارید) شانه کنید و سپس به خوبی آبکشی کنید.

 

 

در این مقاله سعی شد درباره شامپو بدون سولفات و سولفات‌دار نکاتی مورد بررسی قرار گیرند. اگر دارای پوستی خشک و حساس هستید بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده نمایید که از تحریکات پوستی در امان بمانید. همچنین در این مطلب نحوه استفاده درست از شامپو بدون سولفات بیان شد. اگر جز کسانی هستید که از شامپو بدون سولفات استفاده میکنید، این مطالب میتواند برای شما مفید واقع گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *