مزایای شامپو بدون سولفات

امتیاز دهید به post

شامپو بدون سولفات از جمله شامپوهای مورد استفاده خانم‌ها میباشد زیرا در تقویت موهای خشک آن‌ها موثر است. هنگامی که موهای خود را با شامپو میشورید، کفی که میبینید بخاطر سولفات درون آن میباشد که عامل شیمیایی است . بخاطر همین شامپو بدون سولفات کف کمتری دارد. سولفات موجود در شامپو، چربی پوست را کاملا تمیز کرده و پوست‌های مرده را میشورد  اما معایبی هم دارد از جمله خشک کردن بیش از حد مو یا حتی ریزش مو که سبب شده است شامپو بدون سولفات جایگزین آن‌ها گردند. البته هردو مدل شامپوها در فروشگاه ها موجود هستند و شما باید نوع شامپوی مصرفی خود را انتخاب نمایید. در ادامه با مزایای شامپو بدون سولفات بیشتر آشنا خواهیم شد.

انواع سولفات در شامپوهای سولفات دار

در شامپوهای سولفات دار معمولا از دو ترکیب سولفات استفاده میشود که شامل سدیم لورت سولفات که اختصار آن SLES است و سدیم لوریل سولفات که اختصار آن SLS میباشد که ساختار آن ها از روغن های گیاهی و حیوانی میباشد.

مزایای شامپو بدون سولفات

از بین نرفتن چربی مو بطور کامل

همانطور که اشاره شد شامپو سولفات‌دار بخاطر ترکیب قوی‌ای که دارند، تمام پوست سر را از تمام چربی‌ها پاک میکنند. نکته ای قابل توجه در اینجا وجود دارد آن هم این است که پوست سر انسان دارای یک لایه روغن طبیعی که نام آن سبوم است، میباشد که شامپو بدون سولفات از این روغن روی پوست شما محافظت میکند؛ به همین دلیل شامپو بدون سولفات مخصوصا برای افرادی که دارای پوست خشک و موهای خشک میباشد بسیار مناسب میباشند.

 

 

تثبیت رنگ موی

شامپو بدون سولفات وجود دارد که مخصوص تثبیت رنگ مو میباشد. این شامپوها رنگ موی شما را تا مدت طولانی حفظ کرده و از کمرنگ شدن یا پاک شدن آن جلوگیری میکنند.

ایجاد استحکام در موها

از آن‌جایی که سولفات‌ها باعث خشک شدن موها میشوند مخصوصا موهایی که جنس آن خشک باشد، شکنندگی آن را بیشتر خواهند کرد به همین دلیل بهترین راه حل در این مواقع استفاده از شامپو بدون سولفات میباشد.

مناسب پوست‌های حساس

خبر خوب این است که افرادی که پوست سرشان بسیار حساس است و به هر شامپویی واکنش نشان داده و به خارش می‌افتد، شامپو بدون سولفات مخصوص این افراد میباشد زیرا هیچ خشکی و حساسیتی را در پوست ایجاد نخواهد کرد.

مناسب برای موهای فر و وز

معمولا زمانی که موهای فر خشک میشوند از حالت فری که دارند خارج شده و وز میشوند. اگر موهای فر دارید پیشنهاد میشود که از شامپو بدون سولفات استفاده نمایید که موهای فر شما خشک نشده و حالت زیبای خود را حفظ کند.

 

 

گره خوردن کمتر

شامپو بدون سولفات معمولا دارای روغنی میباشند که از گره خوردن موی شما جلوگیری میکند.

در این مطلب سعی داشتیم که به شما شامپو بدون سولفات و مزایای آن را معرفی کنیم. همانطور که متوجه شدید شامپو بدون سولفات مزایای خوبی دارد اما معایبی هم به همراه دارد از جمله اینکه کف کمتری دارد و چون ضعیف‌تر از شامپوهای سولفات‌دار است، باید به مقدار بیشتری برای شستشوی موها استفاده شود. با تمام موارد گفته شده باز هم این شما هستید که شامپوی مناسب موی خود را انتخاب کرده و استفاده مینمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *