رژ لب های سرب دار و مضرات آن

امتیاز دهید به post

چه در طول روز از یک سایه ساده استفاده کرده باشید و چه برای یک شب بیرون از منزل، رنگ قرمز پررنگ را برای لب‌هایتان فراموش نخواهید کرد؛ رژ لب یکی از ضروریات روتین آرایش اکثر خانم ها است. اغلب اوقات، احتمالاً چند بار در طول شب یا روز رژ لب خود را تمدید می‌کنید، تا حد زیادی به این دلیل که هنگام غذا خوردن، صحبت کردن یا خوردن نوشیدنی، آن را می‌خورید. اما آیا ممکن است در این فرآیند نیز سرب را ببلعید؟ پزشکان و محققان می گویند که مقادیر کمی از فلزات سنگین مانند سرب، آلومینیوم و کادمیوم در بسیاری از رژ لب ها وجود دارد که وقتی به مرور زمان در بدن تجمع پیدا کنند، می توانند مضر باشند.

طبق گفته FDA، در حالی که حداکثر 10 میلی‌متر در میلیون سرب مجاز در رژ لب‌ها ضرر چندانی نخواهد داشت، استفاده چندباره از آن و استفاده مداوم از آن در طول سال‌ها ممکن است سمی باشد، زیرا فلزاتی مانند سرب تمایل به تجمع دارند و بدون تجزیه در بدن بمانند. به گفته دکتر کیران ستی، متخصص پوست مستقر در دهلی، تنها مقادیر واقعاً زیاد سرب می تواند باعث مشکلاتی مانند اختلالات خونی، آسیب مغزی، از دست دادن تمرکز و سایر شرایط شود. او پیشنهاد می کند فهرست مواد موجود در لوازم آرایشی خود را با دقت بخوانید و فقط محصولات آرایشی را از مارک های معتبر خریداری کنید. بسیاری از افراد هستند که دوست دارند احتیاط را رعایت کنند و نظرشان این است که سرب با مشکلات قلبی طولانی‌ مدت و عدم تعادل هورمونی مرتبط است. لازم به ذکر است که سرب معمولاً به لطف برخی از رنگدانه های رنگی در رژ لب ها یافت می شود و معمولاً جزء مواد افزودنی واقعی نیست، بنابراین مقدار آن معمولاً بسیار ناچیز است.

 

 

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم به سمت زیبایی سالم روی آورده اند. رنگ موی غیر مضر، شامپوی بدون آمونیاک و لاک تقویت ناخن ارگانیک و… در چک لیست افراد است، بنابراین اکنون منطقی است که رژ لب بدون سرب ارگانیک را به لیست لوازم ضروری خود اضافه کنید.

سرب ها آسیب هایی را به بدن وارد میکنند که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرطان‌زا بودن
  • خشکی و ترک پوست لب
  • ایجاد حالت تهوع و سردرد

محصولات آرایشی ارگانیک مانند رژ لب بدون سرب ارگانیک نُوا بهترین انتخاب برای شما میباشد البته اگر جز افرادی هستید که به سلامتی خود اهمیت میدهید. رژ لب هایی که سرب زیادی دارند معمولا از دوام بالایی برخوردار هستند و معمولا رنگ های تیره‌تری را دارا میباشند. اینگونه رژ لب ها لب های شما را پوست پوست کرده و خشک میکنند.

 

 

استفاده از رژ لب بدون سرب ارگانیک مانند برند نُوا به بدن شما هیچ آسیبی وارد نخواهد کرد زیرا در ساختار آن از مواد شیمیایی مانند سرب، فرمالدهید، پارابن و…استفاده نشده است و رنگ های خوراکی جای رنگ های شیمیایی بکار گرفته شده اند که به نرمی لب هایتان نیز کمک خواهد کرد. معمولا رنگ های رژ لب بدون سرب ارگانیک محدودتر هستند ولی در عین حال بسیار خوشرنگ میباشند. امیدوارم این مقاله برایتان مفید واقع شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *