آیا شامپو بدون سولفات مفید هستند؟

امتیاز دهید به post

در حال حاضر، ممکن است که اکثر شما به شامپوها و صابون‌های بدن و صورت بدون سولفات عادت کرده باشید. در واقع، اصطلاح بدون سولفات به یک کلمه رایج تبدیل شده است. مانند کلماتی مانند “تمیز”، “طبیعی” و “ارگانیک”، و انتظارات زیادی را به همراه دارد و حتی ممکن است فروش را افزایش دهد. بنابراین، سولفات ها چه هستند و آیا ذاتا برای پوست و مو مضر هستند؟

سولفات ها عوامل کف کننده‌ای هستند که در اکثر شامپو یافت می شوند. هنگام استفاده از شامپوهای سولفات دار و ماساژ دادن آن روی موهایتان، کف غلیظ و حباب‌دار را احساس می‌کنید؟ اینها سولفات هایی هستند که کف زیادی را ایجاد میکنند. سولفات‌های موجود در شامپوها، مواد پاک‌کننده هستند و کف ایجاد می‌کنند تا به از بین بردن چربی و کثیفی کمک کنند، اما همچنین ممکن است باعث از بین رفتن رطوبت سر و رنگ موها گردد. آنها همچنین می توانند باعث تحریک پوست‌های حساس شوند و باعث خارش و اگزمای پوستی شوند.

به همین دلیل است که مردم به دنبال شامپو بدون سولفات هستند. تصور می شود که آنها رنگ مو، رطوبت و فر را به طور موثرتر و طولانی تری نسبت به شامپوها با این عوامل کف کننده حفظ می کنند. اگرچه ممکن است شامپو بدون سولفات به اندازه سولفات‌دارها کف نکنند، اما بدانید که موهای شما همچنان تمیز می شوند و در عین حال سالم تر به نظر می رسند.

 

 

شامپو بدون سولفات

همانطور که اشاره شد شامپو بدون سولفات بسیار میتواند تاثیر بهتری برای موهای شما داشته باشد. جالب است بدانید که پوست‌های حساس و خشک بیشتر به این نوع شامپوها نیاز دارند زیرا تمام چربی پوست را نمیگیرد و رطوبت موها را حفظ میکند. از جمله موهایی که بهتر است از شامپو بدون سولفات استفاده کنند میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اگر جز افرادی هستید که علاقه به رنگ کردن یا دکلره کردن موهایتان دارید، پس مطمئنا موهای خشکی را نیز دارا می‌باشید و شامپو بدون سولفات برای شما مناسب میباشد.
  • اگر به صورت طبیعی موهای شما وز و فر است پس جنس پوست سر و موهای شما به نسبت خشک میباشد و شامپو بدون سولفات بهترین انتخاب برای شماست.

اگر پوست چربی دارید، شامپوهای سولفات دار برای شما مناسب تر است زیرا میتواند چربی‌های اضافه و پوست‌های مرده را از پوست سر شما پاک کند. به طور کلی اگر طرفدار شامپو بدون سولفات هستید پس سراغ نوع ارگانیک آن بروید که برند نُوا میتواند انتخاب عالی برای شما باشد. در شامپو بدون سولفات ارگانیک از مواد شیمیایی استفاده نشده است به همین دلیل باعث تقویت موهای شما نیز خواهد شد. از دیگر فواید شامپو بدون سولفات نُوا شامل:

  • آبرسان موها
  • ضد ریزش
  • افزایش رشد موها
  • کاهش شوره سر

 

 

هر کدام از شامپو بدون سولفات و سولفات دار  مزایای خاص خود را دارند و نکته مهم اینجاست که شامپویی که مناسب جنس موهایتان و نوع پوستتان است را انتخاب نمایید؛ در اینصورت میتوانید از انتخاب محصول و استفاده از آن لذت ببرید بدون آنکه ضرری به موها برساند. امیدوارم که از خواندن این مقاله لذت کافی را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *