رژ لب های بدون سرب

امتیاز دهید به post

اکنون بیش از هر زمان دیگری، مردم به دنبال اجتناب از مواد بالقوه مضر در لوازم آرایشی مورد استفاده خود هستند و برای یافتن لوازم آرایشی ایمن برای بدن، درباره برندهای متفاوت تحقیق میکنند. لاک ناخن غیر مضر و رنگ موی ارگانیک در حال افزایش است، بنابراین منطقی است که مردم نگران سطح سرب در رژ لب باشند.

به گفته خبرگزاری حفاظت از محیط زیست ایالات متحده (EPA)، سرب یک عنصر طبیعی است که به مقدار کم در پوسته زمین یافت می شود. در حالی که کاربردهای مفیدی دارد، می‌تواند برای انسان و حیوانات سمی باشد و سلامتی آن ها را به خطر بیاندازد. Birnur Aral، Ph.D، مدیر آزمایشگاه علوم بهداشت، زیبایی و محیط زیست مؤسسه Good Housekeeping، می گوید: در وهله اول چرا رژ لب ها حاوی سرب هستند؟ این طور نیست که شرکت های آرایشی عمداً سرب را در محصول قرار دهند. سرب می تواند به عنوان یک آلاینده طبیعی رنگدانه های مورد استفاده به فرمول ساخت رژ لب وارد شود. به همین دلیل است که هرگز سرب را به عنوان یک عنصر ذکر شده در برچسب محصول پیدا نخواهید کرد.

 

 

FDA در مورد سرب در لوازم آرایشی چه می گوید؟

به طور معمول، محصولات آرایشی و بیشتر مواد مورد استفاده در لوازم آرایشی نیازی به تایید سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) قبل از ورود به بازار ندارند. با این حال، FDA مواد افزودنی رنگ را تنظیم می کند، به این معنی که آنها قبل از استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین داروها، غذاها، دستگاه های پزشکی و محصولات حیوانی نیاز به تایید دارند.

بنابراین، FDA با پیش نویس راهنمایی برای صنعت آرایشی و بهداشتی، حداکثر سطح سرب را به 10ppm (قسمت در میلیون) در آرایش محدود کرده است. به طور کلی، FDA دریافته است که سطح سرب در رژ لب یک نگرانی عمده برای سلامتی نیست، همانطور که در کتاب It’s OK to have Lead in Lipstick توسط Perry Romanowski و Randy Schueller ذکر شده است. به گفته رومانوفسکی و شولر (Romanowski and Schueller)، در حالی که قرار گرفتن در معرض سرب باید به حداقل برسد، وجود سرب در رژ لب جای نگرانی نیست.

اگر ترجیح می دهید احتیاط کنید و سلامتی بدن برایتان اهمیت دارد، رژ لب هایی ارگانیکی نیز تولید می‌شوند که در فرایند ساخته شدن آن‌ها، از هیچگونه مواد شیمیایی به خصوص سرب استفاده نشده است. یکی از برندهایی که لوازم آرایشی و بهداشتی خود را بصورت ارگانیک تولید میکند، برند نُوا میباشد که بهترین ها را عرضه می‌دارد. نُوا از رنگ های خوراکی در رژ لب بدون سرب و ارگانیک خود استفاده میکند؛ درحالیکه ضرری ندارد در نرم شدن لب‌ هایتان نیز موثر میباشد.

 

 

اگر بخواهیم یک نتیجه گیری کلی انجام دهیم باید گفت که هر فرد سلیقه خاص خود را دارد. با توجه به مقاله ای که مطالعه کردید آن مقدار سربی که در رژ لب ها، البته برندهای معروف و شناخته شده، بکار میرود ممکن است جای نگرانی نداشته باشد. برخی افراد سرب داشتن یا نداشتن رژ لب‌ها برایشان اهمیتی ندارد و برندهای مورد نظر خود را استفاده میکنند. برخی هم هستند که موضوع سلامتیشان برایشان در اولویت بوده و از رژ لب بدون سرب مانند برند نُوا بهره میبرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *