آیا در تمام رژ لب‌ها سرب وجود دارد؟

امتیاز دهید به post

اکثر محصولات آرایشی و زیبایی که در بازار می‌بینید با مواد شیمیایی ساخته شده اند. در مطالعه‌ای که توسط سازمان غذا و داروی آمریکا انجام شد، مشخص شد که رژ لب‌های مورد آزمایش بسیار بیشتر از حد مجاز سرب دارند. انجمن آموزش و تحقیقات مصرف‌کننده (CERN) در Ahmedabad نیز سرب را در رژ لب‌ها و برق لب‌هایی که آزمایش کرده بود، پیدا کرد. فکر می‌کنید لوازم آرایشی هرچه گرانتر باشد، امن‌تر است، درست است؟ ولی متاسفانه اینگونه نیست و سرب را می‌توان هم در رژ لب‌های مقرون‌به‌صرفه و هم در برندهای معروف یافت.

بدتر از آن این است که ممکن است متوجه نباشید چه مواد شیمیایی سمی غیر از سرب در رژ لب یا کرم پودر شما وجود دارد، زیرا همیشه در لیست نیستند. شما نمی‌توانید برچسب را بررسی کنید تا بدانید که آیا آن لوازم آرایشی سرب دارد یا خیر. در نتیجه، دو توصیه‌ای که CERN ارائه کرد، یکی ممنوعیت رنگ‌هایی بود که در آن‌ها سرب وجود دارد و دیگری حد مجاز سرب در لوازم آرایشی 0ppm (تا 20ppm). موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که رژ لب‌ بدون سرب نیز توسط افراد دوستدار محیط زیست تولید می‌گردد که هیچ ضرری برای بدن شما نخواهد داشت.

 

 

سرب در رژ لب دارای عوارض جانبی عمده است!

به گفته کارشناسان، حتی مقدار کمی سرب برای بدن بی ضرر نیست. این فلز در محیط هم وجود دارد و ما نیز آن را از طریق هوا تنفس می کنیم و با غذایی که می خوریم در معرض آن قرار می گیریم. سرب مخصوصاً برای کودکان بد است زیرا در رشد طبیعی آنها اختلال ایجاد می کند؛ بنابراین این دلیل دیگری است که مادران فرزندان خود را از لوازم آرایشی دور نگه می دارند. این فلز همچنین با ناباروری در مردان و زنان مرتبط است و می تواند باعث تغییرات هورمونی و مشکلات قلبی شود. به زنان باردار نیز در این مورد هشدار داده می شود زیرا سرب می تواند رشد شناختی و عصبی جنین را مختل کند. این چیزی نیست که شما با میل به بدن خود بدهید، اما متاسفانه اکثر مردم حتی نمی دانند که هنگام خرید رژ لب، سلامت خود را به خطر می اندازند.

طبق تحقیقات انجام شده، خانمی که 2 تا 14 بار در روز رژ لب استفاده میکند، می تواند 87 میلی گرم سرب وارد بدن خود کند. حتی اگر برندهای لوازم آرایشی استدلال می‌کنند که آثار کمی از سرب در رژ لب‌ها وجود دارد، باز هم باید مراقب باشید که چه محصولی می‌خرید.

 

 

رژ لب‌ بدون سرب وجود دارد!

افشای وجود سرب در رژ لب‌ها، حتی برندهای گران‌قیمت، باعث شده مردم نسبت به محصولاتی که استفاده می‌کنند آگاه‌تر باشند. رژ لب بدون سرب در بازار موجود است که با محصولات طبیعی ساخته شده است و به شما آسیبی نمی رساند. یکی از این برندها، برند نُوا میباشد که رژ لب‌های تولید شده با این برند کاملا ارگانیک هستند و هیچگونه مواد شیمیایی در آن استفاده نشده است. به علاوه، آنها لب‌های شما را خشک نمی کنند و زیبایی را به چهره شما می‌بخشند. رژ لب‌ بدون سرب، شما را از یکسری از خطرات مانند سرطان، ایجاد تهوع، سردرد و سوزش در لبها حفظ خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *