چه زمانی نیاز به استفاده از شامپو بدون سولفات دارید؟

امتیاز دهید به post

اگر بخواهیم بطور کلی سولفات‌ها را بررسی کنیم، سولفات‌ها موادی هستند که سبب کف کردن موهای شما خواهند شد. از نظر فنی، آنها یک نوع سورفکتانت هستند (که برای مواد شوینده، امولسیفایرها و مواد کف کننده مختلف استفاده می شوند) که هم روغن و هم آب را جذب می کنند. اریک شوایگر (Eric Schweiger)، بنیانگذار گروه پوست شوایگر (Schweiger) میگوید: “سولفات‌ها اجازه میدهند سلول‌های کثیف و مرده از پوست سر شما برداشته شده و با آب شسته شوند.” نکته منفی این است که آنها همچنین می‌توانند روغن‌های طبیعی را از پوست سر و مو جدا کنند. این می تواند موها را خشک و شکننده کند. اگر پوست سر شما حساس است، سولفات‌ها میتوانند باعث تحریک‌های پوستی مانند قرمزی، خشکی و خارش شوند به همین دلیل شامپو بدون سولفات پیشنهاد میگردد.

سه ترکیب سولفاتی که بیشتر در صنعت زیبایی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از سدیم لورت سولفات، لوریل سولفات سدیم و سولفات لورن آمونیوم. (این ترکیب سولفات‌ها را تقریباً در هرگونه لوازم آرایشی که کف میکند، از پاک کننده صورت گرفته تا خمیردندان، خواهید یافت.) هر نوع سولفات از نظر شدت متفاوت است، اما همه آنها میتوانند برای پوست یا موی شما تحریک کننده باشند.

 

 

چه افرادی از شامپو بدون سولفات سود ببرند؟

افرادی که موهای رنگ شده یا پیچ خورده دارند باید به شدت از سولفات‌ها استفاده کنند زیرا آنها پاک کننده های بسیار سختی هستند. کینگ (King) می گوید: “استفاده از سولفات ها روی موهای رنگ شده میتواند بسیار قوی باشد و به احتمال زیاد رنگ را از بین میبرد.”

افرادی که موهای خشک یا وز دارند نیز باید شامپو بدون سولفات را مورد استفاده قرار دهند. شامپو بدون سولفات روغن طبیعی پوست سر و مو را حفظ می کند که در نهایت رطوبت بیشتری به موهای شما می‌بخشد. اگر پوست حساس و اگزمایی دارید، حذف سولفات‌ها ممکن است سوزش سر را کاهش دهد. به این نکته توجه داشته باشید که سولفات ها میتوانند برای موهای ظریف و نازک بسیار قوی باشند و بهتر است استفاده نشوند.

شامپو بدون سولفات، شامپوهایی ملایم هستند و زیاد کف نمی کنند و اگر دارای موهای خشک و فر هستید، می تواند عالی باشد. اکثر مردم با استفاده از شامپو بدون سولفات مشکلی نخواهند داشت و برای برخی دیگر می تواند کارآمدترین روش برای تمیز کردن موها و پوست سر باشد. به عنوان مثال، اگر جنس موهای شما چرب است یا شوره دارید، شامپو سولفات دار به جذب و خلاص شدن از شر روغن های سر کمک می کند؛ (روغن می تواند شوره سر را بدتر کند و برعکس.) اگر با شامپوهای دارای سولفات مشکلی ندارید و با موهای شما سازگار است، استفاده از آن‌ها را ادامه دهید.

 

 

همانطور که اشاره شد شامپو بدون سولفات بیشتر برای موهای رنگ شده، فر، وز و خشک مورد استفاده قرار میگیرد و باعث خشکی بیشتر مو نخواهند شد. و اما شامپوهای سولفات دار برعکس شامپو بدون سولفات بیشتر کف کرده و روغن اضافی و سلول های کثیف مو را از سر جدا کرده و مورد شستشو قرار میدهند. افرادی که دارای موهای چرب و شوره‌دار هستند بهتر است از شامپوهای سولفات‌دار استفاده کنند زیرا برای موهایشان کارآمد تر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *