بررسی شامپو بدون سولفات

امتیاز دهید به post

شامپو بدون سولفات یکی از انواع شامپو است که ویژگی های خاص خود را دارد. سولفات ها در اصل همان کفی هستند که بصورت غلیظ روی سر شما به‌وجود می‌آیند و چربی موها را شسته و تمیز میکند. برخی از افراد دوست دارند مقداری از چربی موی آن ها حفظ شود که در این مواقع استفاده از شامپو بدون سولفات انتخاب ما برای آن هاست. سولفات هایی که بصورت رایج در شامپوها استفاده میشوند شامل سدیم لوریل سولفات (SLS) و سدیم لورت سولفات (SLES) میباشند. در ادامه بیشتر با شامپو بدون سولفات آشنا خواهیم شد.

شامپو بدون سولفات برای چه نوع مویی مناسب است؟

نکته جالبی که وجود دارد این است که شامپو بدون سولفات برای انواع موها تولید شده است و هر فرد بسته به سلیقه خود و جنس موهایش، میتواند شامپو بدون سولفات را مورد استفاده قرار دهد. یکی از انواع موها، موهای خشک و آسیب دیده است که بیشتر برای بسیاری از خانم هایی اتفاق می‌افتد که معمولا و طبق عادت، موهای خود را بیش از حد معمول رنگ  یا دکلره میکنند. از دیگر انواع شامپو بدون سولفات که در بازار و فروشگاه‌ها در برندهای متفاوت عرضه میشود، شامل:

  • شامپوهای ضد ریزش و تقویت کننده موهای چرب
  • مخصوص موهای هایلایت و رنگ شده
  • شامپو ضد شوره خشک
  • شامپوهای تثبیت رنگ مو
  • شامپوی مناسب برای بعد از کراتین
  • شامپو بچه

 

 

افراد دیگر که دارای موهای فر میباشند، شامپوهای سولفات دار باعث خشکی و وز شدن آن ها میشود در نتیجه استفاده از شامپو بدون سولفات برای اینگونه موها بهتر میباشد. حتی کسانی که داری موی خشک میباشند، شامپو بدون سولفات سبب میگردد که تمام چربی پوست آن ها گرفته نشود. مورد دیگری که میتوان به آن اشاره کرد شامپو بدون سولفات برای موهای رنگ شده است که سبب میگردد رنگ مو تثبیت شده و دیرتر کمرنگ شود.

شامپوهایی که دارای سولفات میباشند یکسری معایب دارند از جمله اینکه بخاطر کفی که ایجاد میکنند با اینکه پوست سر را بطور کامل از چربی تمیز میکنند ولی مو برای شادابی خود نیاز به کمی چربی و رطوبت دارد. شامپوهای سولفات دار سبب میگردد که موها بیش از حد خشک شده و رطوبتشان را ازدست دهند. حتی در بعضی از پوست های سر باعث ایجاد حساسیت میگردد.

 

 

هدف از این مطلب آشنایی شما با شامپو بدون سولفات بود. امروزه شامپو بدون سولفات را خیلی از افراد مورد استفاده قرار میدهند مخصوصا افرادی که دارای موهای رنگ شده یا آسیب دیده و حتی خشک میباشند. شامپو بدون سولفات مزایای خوبی دارد اما این بستگی به شما دارد چه شامپویی را برای استفاده روزانه استفاده نمایید. سعی کنید جنس موهای خود را بشناسید سپس اقدام به خرید شامپو نمایید. شامپویی را خریداری نمایید که مخصوص موهای شما بوده و با جنس آن سازگاری داشته باشد. در غیراینصورت ممکن است عوارضی را برای پوست سر و موهایتان به همراه داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *