آیا سولفات‌ها باعث سرطان می‌شوند؟

امتیاز دهید به post

آیا سولفات‌ها باعث سرطان می‌شوند؟

آیا به دنبال روش های ملایم، طبیعی و سازگار با محیط زیست برای مراقبت از موهای خود هستید؟ آیا می خواهید تا حد امکان از سولفات ها اجتناب کنید؟ شما به جای درستی آمده اید، ما همه چیز را در مورد سولفات ها و فواید یک شامپوی بدون سولفات به شما می گوییم. برای علاقه مند شدن به شامپوی بدون سولفات، مهم است که بفهمیم سولفات چیست و چه مضراتی دارد؟ همه چیز با انتخاب شامپوی شما و به ویژه با انتخاب شامپوی بدون سولفات شروع می شود. درک نقش و علاقه سولفات ها که مورد انتقاد قرار گرفته و در عین حال بیش از حد در لوازم آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد، دشوار است. پس چرا شامپوی بدون سولفات را انتخاب کنید؟ ما شما را روشن می کنیم.

سولفات چیست؟

سولفات در واقع یک ماده مصنوعی است که از گوگرد، ژله نفتی به دست می آید. ده ها و ده ها تنوع کم و بیش ملایم سولفات در بازار وجود دارد. سولفات‌ها معمولا در لوازم آرایشی استفاده می‌شوند، اغلب عنصر اصلی پاک‌کننده‌ی شامپو، ژل دوش، صابون مایع و… و حتی مایعات ظروف را تشکیل می‌دهند. آنها به دلیل خاصیت کف کنندگی (بسیار) خود مورد قدردانی قرار می گیرند که برای بسیاری تضمین اثربخشی و احساس نرمی است.

آیا سولفات‌ها باعث سرطان می‌شوند؟

سولفات ها که در بسیاری از محصولات پاک کننده خانگی (شوینده، مایع ظرفشویی و غیره) استفاده می شوند، می توانند بسیار تحریک کننده، خشک کننده و حساسیت زا باشند. سولفات ها همچنین باعث سرطان می شوند. در واقع، سولفات ها پروتئین های پوست و غشای سلولی چشم را تغییر می دهند که متعاقبا باعث واکنش های التهابی مانند تحریک می شود. همچنین با از بین بردن چربی های لازم برای محافظت از پوست، فیلم هیدرولیپیدی دیگر قادر به ایفای نقش خود به عنوان یک سد محافظ در برابر کم آبی پوست نیست و از این رو احساس سفتی و خشکی ظاهر می شود. این نیز یکی از دلایل نقش آنها در افزایش خطر ابتلا به سرطان است، زیرا با تضعیف پوست، به سایر مولکول‌های سمی و یا سرطان‌زای موجود در محیط ما اجازه می‌دهند تا عمیق‌تر در ارگانیسم نفوذ کنند.

بنابراین، عملکرد آنها به قدری تهاجمی است که به موهای شما نیز آسیب می رسانند و موهای شما را شکننده می کنند، انتهای آنها را شکافته و از ریشه چرب می کنند. این اثرات عموما با افزودن سیلیکون‌ها، خانواده‌ای از مواد خام مشتق از نفت، در شامپوهای حاوی سولفات پوشانده می‌شود تا اثرات منفی را بپوشاند و با تسهیل حالت دادن ظاهری براق به موها ببخشد، اما در نهایت می‌تواند از تنفس آن‌ها جلوگیری کند.

سولفات ها علاوه بر اینکه برای انسان تهاجمی هستند، تجزیه پذیر نیستند. بنابراین، نجات آنها در این سیاره کار خوبی خواهد بود. سپس می توان این سوال را مطرح کرد که چرا از سولفات ها با توجه به خواص مخرب آنها استفاده می شود؟ پاسخ ساده است، صنعت لوازم آرایشی آنها را به دلیل هزینه کم و پتانسیل کف کردن زیاد آنها دوست دارد.

فواید یک شامپوی ملایم بدون سولفات

شامپوهای بدون سولفات فواید زیادی دارند. فقط قبل از شروع، بدانید که زمان می برد تا موهای شما دوباره به یک شامپوی طبیعی سازگار شود. در واقع، یک شامپوی بدون سولفات کمتر از یک شامپوی کلاسیک کف می‌کند و شما در معرض این خطر هستید که موهای خود را کمتر از قبل «زیبا» کنید. خشن تر، سرکش، کم براق تر… طبیعی است، در روزهای اول ممکن است کیفیت موهای شما دچار اختلال شود، اما به آن زمان بدهید تا به ترکیب ملایم شامپوتان عادت کند.

تعادل مجدد پوست سر = موهای قوی تر

پس از پشت سر گذاشتن این نقطه عطف کوچک، مزیت اصلی یک شامپوی بدون سولفات، تعادل مجدد پوست سر شما خواهد بود. در واقع، چه موهای معمولی، چرب یا خشک داشته باشید، استفاده از شامپوی حاوی سولفات فقط مشکل را بدتر می کند.

موهای بلندتر و سالم تر

یک پوست سر مرتب مترادف با طولانی شدن موهای بلندتر است. بنابراین موهای شما سریعتر و بهتر رشد می کنند زیرا کیفیت خاصی را به دست می آورند: آسیب کمتری می بینند و بنابراین نیاز به کوتاهی کمتری خواهد داشت.

بنابراین اکنون بهتر متوجه شدید که شامپوهای بدون سولفات چه فوایدی دارد و می تواند جایگزین شامپوهای سولفات دار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *